הכשרת מנחים התנהגותיים חינוכיים

הכשרת מנחים התנהגותיים חינוכיים במערכת החינוך ובמשפחה

מה עושים כאשר לילד יש התפרצויות זעם? איך אפשר להגיד לילד "לא" ולשמור איתו על קשר קרוב? איך מפגינים נחישות מבלי
להיות תוקפניים? מה עושים כשהילד מתריס וצוחק למבוגרים בפנים? איך יוצאים ממעגל הקסמים של פינוק יתר, כעס, עימותים
והתרגזויות אין סופיות? איך עוברים מתקשורת אינדיווידואליסטית ומבודדת של "אני" לתקשורת של תמיכה וקהילה של "אנחנו"?

להיות הורה או מורה בעידן הנוכחי זו משימה מורכבת. כל התיאוריות וההרצאות שבעולם לא מכינים אותנו לרגע האמת… הרגע בו עלינו ליצור קשר עם
הילד, להוות עבורו דמות משמעותית ולחנך אותו. ברגע זה ההורה עומד לבדו ואין לו לרוב מי שינחה אותו כיצד לפעול. איפה המנחה שתהיה עם ההורה או המורה
ברגעים אלו ותלחש על אוזנו מה להגיד או מה ניתן לעשות?

בוא/י ותהיה/י את/ה המנחה ההתנהגותית. בוא/י לקבל כלים כיצד לנהל מפגשי הדרכה עם הורים ועם מורים על מנת לסייע להם
להגדיר ולהעצים את סמכותם בעידן של טשטוש סמכות וחוסר גבולות.
הקורס מכשיר מנחי התנהגות חינוכיים שילוו את ההורים והמורים בהתמודדות עם האתגר החינוכי באמצעות הנחייה המאפשרת
שינוי בתהליך קצר מועד והמתבסס על הגישה של "הסמכות החדשה" וההתנגדות הלא אלימה וכן על כלים התנהגותיים.

מטרות הקורס

  • כיצד מנחים הורים? גישות וכלים בהנחיית הורים
  • הקניית כלים להורים להבנה, מניעה והתמודדות עם ילדים מאתגרים
  • גבולות בהתנהגות - כמנוף לקשר ולביטחון
  • כלים להדרכת צוותים חינוכיים להתמודדות עם בעיות התנהגות ובגיוס הורים ומורים לפעולות משותפות

מן הנושאים

  • הסמכות החדשה: מדוע יש צורך בסמכות חדשה?
  • הבניית סמכות ההורה: מאינדיווידואליזם ובדידות לתמיכה וקהילה
  • מניעת הסלמה והשהיית תגובה
  • שליטה עצמית במקום שליטה על האחר
  • מודל לניהול פגישה פרודוקטיבית בבית הספר בנוגע לתלמיד מאתגר
  • בנייה ועיצוב קשר מורה-הורה וקשר מורה-מורה
  • הצד הפסיכולוגי של הצבת גבולות: הילד ההורה והקשר ביניהם
  • תוקפנות ושליטה בקרב ילדים והורים
  • פסיכולוגיה התנהגותית: כיצד לחזק ולהעניש
  • טיפוח וחיזוק הביטחון העצמי, ההערכה העצמית ותחושת המסוגלות של הילדים
  • התמודדות עם כעסים
  • ביקורי בית: מתי נכון לצאת מחדר הייעוץ ולבקר בבית? סגנונות שונים לעבודה בתוך הבית

דרכי הוראה

הרצאות, דיונים, סימולציות ומשחקי תפקידים, ניתוחי מקרה והרצאות אורח.

קהל היעד

יועצים חינוכיים, מורים ותיקים בעלי תואר ראשון לפחות וניסיון של לפחות 5 שנות הוראה ומעלה, מאמנים בעלי רקע בחינוך.

מיון המועמדים

על המועמדים להיות בעלי תואר אקדמאי.
מן המועמדים יידרש למלא טופס הגשת מועמדות ללימודי תעודה (למעבר לטופס לחץ כאן) לאחר הרישום באתר היחידה ועמידה בראיון קבלה.

תעודה

למסיימי הקורס אשר יעמדו בכל הדרישות תוענק תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן, היחידה לפיתוח מקצועי.

המרצה

במידה ותיפתחנה שתי קבוצות השיבוץ לקבוצה ולמרצה יעשה לאחר הראיון האישי עפ"י שיקולי היחידה.
טל מימון, M.S.W 
מטפל ביחידה להדרכת הורים בביה"ח שניידר, ניהל את תכנית "אילנות גבוהים" שפעלה כחלק מהפרוייקט הלאומי "עיר ללא
אלימות". בעל ניסיון רב בהנחיה והדרכת צוותי חינוך, הורים ואנשי טיפול להתמודדות עם בעיות התנהגות. בעל תואר שני
בעבודה סוציאלית במגמת ילדים ונוער באוניברסיטת חיפה וסיים בהצטיינות תואר ראשון במדעי ההתנהגות
ותקשורת במכללה למנהל.
טלפון: 054-2131108 

 

שם הקורס תאריך פתיחה סמסטר מועד הקורס היקף הקורס עלות הקורס הערות
הכשרת מנחים התנהגותיים חינוכיים 06/11/2019 קורס שנתי

ימי רביעי
12:30- 8:30

140 שעות (5 ש"ש) עם ציון
מתוכן 60 שעות מוכרות לאופק למורים בשבתון.

מחיר מלא*:
4250 ₪ או 5 ש"ש למורים בשבתון
לא כולל דמי הרשמה

יצירת קשר

היחידה לפיתוח מקצועי
בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
רמת גן, מיקוד: 5290002

טלפון: 03-5318445
פקס: 03-5349532

דוא"ל: infohish@biu.ac.il