היחידה לפיתוח מקצועי שבפקולטה לחינוך בשיתוף עם בית איזי שפירא מציינים 20 שנים של אקדמיה נגישה לבוגרים עם לקויות למידה מורכבות

 

אנשים עם לקויות למידה ו/או הסתגלות ואינטליגנציה הקרובה לנורמה חיים במציאות קיומית לא קלה. כפסע בינם לבין התערות באוכלוסייה הרגילה אך יחד עם זאת הם מודרים (excluded) ממסגרות לימודיות, חברתיות ולעתים גם תעסוקתיות רבות.  היחידה לפיתוח מקצועי שבבר אילן ומכון טראמפ שבבית איזי שפירא, מציינים 15 שנים של עשייה משותפת במסגרת הפרוייקט "אוניברסיטה משולבת.

     התכנית החלוצה "אוניברסיטה משולבת", שהושקה לראשונה בבית הספר לחינוך שבאוניברסיטת בר אילן בשנת 2002, הרחיבה את התרגום המעשי של ערכי השילוב והבחירה כאמצעי להעלאת איכות החיים עבור בוגרים עם לקויות למידה מורכבות.  תכנית זו מכוונת לפתוח ערוצים ללמידה אקדמית מותאמת להעשרה ולצמיחה אישית,  גם למי שאינם עומדים בתנאי הסף של האוניברסיטה. תכנית זו אתגרה את המרצים בה, לראשונה בישראל, בפישוט לשוני של תכנים אקדמיים ובפיתוח יסודות לתורת עבודה בתחום "עיצוב הוראה אוניברסלית".

במהלך שנות קיומה של התכנית "אוניברסיטה משולבת" פותח הקורס  "האמנות לחיות – מבוא לפסיכולוגיה מעשית" – המאפשר לסטודנטים להחשף לגישות נבחרות בפסיכולוגיה ככלי להתבוננות ולצמיחה אישית. ייסוד התכנית באוניברסיטת בר אילן היווה מגדלור חברתי עבור מוסדות אקדמיים אחרים בישראל וכיום אנו עדים להתפתחות מואצת של תכניות מותאמות עבור מי שמוגדרים כ- Non-traditional students. היום מונה קהילת הלומדים באוניברסיטה המשולבת כ-360 סטודנטים בשנה הלומדים ב-11 מוסדות אקדמיים שונים ובראשם אוניברסיטת בר-אילן.

          עדי בוגרת המחזור ה-17 סכמה את הקורס בנאום בשם הבוגרים בטקס הסיום לקורס, במילים: " הקורס נלמד מתוך בחירה של כל אחד מאתנו. כן. רצינו ללמוד ורק לשם הנאה והעשרה – למידה שאפשרה לנו התפתחות בחיים. הקורס פתח לי אופקים חדשים ופיתח את המודעות העצמית שלי, הביטחון העצמי ויכולת ההתמודדות בהמשך החיים. תודה לאוניברסיטה המשולבת שבבית איזי שפירא ותודה ענקית ומיוחדת לאוניברסיטת בר אילן שפתחה בפנינו את שעריה ואפשרה לנו ללמוד ולהתפתח".

להרשמה ניתן לפנות לגב' רסיאלה דרור: 09-7701219 או בדוא"ל: [email protected]