דיאלוג מתבונן: דיאלוג מבוסס גישות Mindfulness ו- ACT

אנו מקיימים אין סוף שיחות עם בני המשפחה, דיאלוגים עם תלמידים, מחליפים כמה מילים עם עמיתים. זוהי פעולה שגרתית ויומיומית.
האם אנו תמיד יוצאים מרוצים משיחות אלו? האם הצלחנו להעביר את מה שהתכוונו? האם אנו מרגישים תקועים באותה הנקודה ולא מרגישים
שהתקדמנו? האם הצלחנו להגיע, לסייע, או להיות שם לצד האחר?
בקורס זה מוצעת הזדמנות לדיאלוג אחר: הדיאלוג המתבונן. כזה, המאפשר לנו להתפתח ולגדול מעבר לעצמנו, לגעת באחר באופן של התבוננות
נבונה, מתוך נכונות וקבלה, ללא היצמדות ל"אני" או ל"עצמי".

"ערכו האמיתי של האדם נקבע בעיקר על ידי המידה והאופן בהם הוא הגיע לחופש מהאני". אלברט איינשטיין (אצל קבט-זין, "באשר תלכו שם תהיו").
הדיאלוג המתבונן מעניק לנו מתנה גדולה…  הוא מאפשר לנו לראות את עצמנו באור אחר. להשתחרר מתפיסות, הגנות, דעות ותבניות חשיבה
קדומות ולראות בעצמנו דברים שלא ראינו קודם. לגלות הבנה ותובנה למשהו עוצמתי ואמיתי בהוויה שלנו. להיות "מעבר למימוש עצמי".
 

מטרות הקורס

  • להכיר את הדיאלוג המתבונן ומאפייניו
  • "מעבר למימוש עצמי" – הכרות עם החידוש בתיאוריה של מאסלו
  • ללמוד לקיים דיאלוג מתבונן בהוויה של "selflessness" , "עצמי נטול אנוכיות"
  • הכרות עם גישת ACT גישת קבלה ומחויבות וממדיה והבנייתם ככלים לדיאלוג מתבונן
  • לגלות את העוצמה הפנימית המאפשרת להצליח בכל דיאלוג
  • יישום: עשייה חינוכית בסיוע דיאלוג מתבונן

מן הנושאים

  • הדיאלוג המתבונן: דיאלוג שלוקח אותנו צעד אחד הלאה
  • להיות "מעבר למימוש עצמי": כיצד עושים זאת?
  • מהי ההוויה של "עצמי נטול אנוכיות" בדיאלוג ((selflessness ותרומתה לאחר ולעצמי
  • תרומתה של גישת ACT להיבטים של דיאלוג מתבונן
  • איך משחררים תיוגים, שיפוטים, חוסר סבלנות ובאים לדיאלוג באופן "נקי"?
  • "אני מתבונן": להיות נוכח בדיאלוג ללא הסתבכות קוגניטיבית
  • לגלות את העוצמה הפנימית המאפשרת הצלחה בכל דיאלוג
  • יישום הדיאלוג המתבונן בבית, בבית הספר ובכיתה

דרכי הוראה

הקורס מועבר במערכת למידה מרחוק באתר ייחודי. כל משתלם יקבל קוד כניסה. הקורס כולל חומר קריאה אינטראקטיבי ושאלות המתייחסות
אליו. קצב הלימוד הוא אישי

המרצים

מיכל ניר, M.A.
יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית התנהגותית קוגניטיבית. מטפלת במשברים התפתחותיים, חרדה ודיכאון, מיומנויות חברתיות, ובעיות התנהגות.
חברה באיט"ה (ארגון המטפלים ההתנהגותיים קוגניטיביים).
 
 
לפרטים נוספים על תכני הקורס ניתן לפנות למרצה בטלפון: 054-4775992.
בנושאי מנהלה (רישום, הכרה בגמול וכדומה) נא להתקשר למשרדי היחידה לפיתוח מקצועי 03-5318445.
שם הקורס תאריך פתיחה סמסטר מועד הקורס היקף הקורס עלות הקורס הערות
דיאלוג מתבונן: דיאלוג מבוסס גישות Mindfulness ו- ACT 18/12/2018 שנתי

קורס מתוקשב

60 שעות (2 ש"ש)

עם ציון

מחיר מלא*:
1700 ש"ח או 2 ש"ש למורים בשבתון.

מחיר בהנחה למורים בפועל ולגמלאים:
ברישום עד ה-1.9- 800 ש"ח, לאחר מכן 850 ש"ח.

לא כולל דמי רישום

מוכר 60 שעות לאופק למורים בשבתון.

יצירת קשר

היחידה לפיתוח מקצועי
בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
רמת גן, מיקוד: 5290002

טלפון: 03-5318445
פקס: 03-5349532

דוא"ל: infohish@biu.ac.il