התמחות למאמנים: הכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים
אימון ילדים, מתבגרים, מבוגרים הורים ומשפחות בעלי ADHD
אימון אישי להפרעת קשב (ADHD Coaching) הוא אימון בטכניקות מתקדמות המשלבות אימון התנהגותי קוגניטיבי עם אסטרטגיות אימוניות להעצמת מבוגרים, מתבגרים וילדים בעלי הפרעת קשב. בעזרת תהליך אימון זה ניתן לסייע לאנשים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב להתמודד עם קשיים ב ”תפקודים ניהוליים” – תכנון, ניהול זמן, הפעלת יוזמה ומיקוד במטרות וכן בוויסות רגשי והתנהגותי.
הקורס מחולק לשני חלקים: החלק הראשון מתמקד בכלים לאימון להתמודדות עם הפרעות קשב בקרב מבוגרים וילדים, הן בחיים האישיים בלימודים ובעבודה. החלק השני מתמקד באימון הורים בכלל והורים לילדים עם ADHD בפרט, מתוך הנחת העבודה שאימון הורים הוא חלק בלתי נפרד מאימון ילדים.
באימון הורים נעסוק בהקניית אסטרטגיות להעצמת המנהיגות והסמכות ההורית כמעצבי התנהגות וכמאמני הילדים שלהם. מטרת הטכניקות הינה בניית הורות פרו-אקטיבית, שמשמעותה הורות שנבנית על ערכים והסכמה בין ההורים לגבי יעדיהם כצוות בתא המשפחתי.
יתרונות התכנית
- תכנית מקיפה להכשרה מלאה כמאמן ADHD
- קיום מפגשי הדרכה ופרקטיקום תוך כדי הקורס
- הכשרה ע"י פסיכולוגית חינוכית ומאמנת ותיקה בעלת ניסיון עשיר
- קבלת תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן
מטרות התכנית
- הקניית מסגרת מושגית, כלים ומיומנויות בגישת האימון האישי לבעלי הפרעת קשב ולקויי למידה
- הכרת מודלים נוירו-פסיכולוגיים של הפרעת קשב.
- הכרת כלים מתחום הפסיכולוגיה קוגניטיבית - התנהגותית המותאמת לאימון ADHD
- הכרות עם תחום האימון למשפחות עם ילדים בעלי לקויות למידה וקשב.
- הקניית כלים לחיזוק דפוסי התנהגות חיוביים בתקשורת המשפחתית ובהתמודדות עם אתגריים עכשוויים.
מן הנושאים
מן הנושאים
- הבסיס הנוירולוגי של ADHD
- אבחון הפרעות קשב
- אינטייק המותאם לאימון הפרעת קשב לכל הגילאים
- אימון קוגניטיבי התנהגותי לוויסות רגשי
- אימון תפקודים ניהוליים ליצירת שליטה בהתנהלות בחיים האישיים ובעבודה
- הקשר בין Flow לבין הפרעת קשב
- אימון סטודנטים
- העצמת הסמכות ההורית
- הקניית שפת האימון להורה ולמורה לשיפור התקשורת הבינאישית
- אסרטיביות ופרו-אקטיביות כבסיס להתנהלות יעילה
מגוון כלים באימון ופיתוח כישורים
- כלים אינטגרטיביים – NLP, ACTCBT,, EFT
- אסטרטגיות אימוניות לניהול זמן ודחיינות
- פיתוח כישורים חברתיים בעידן הטכנולוגי
- זיהוי הפרעות נלוות: הפרעות התנהגות, הפרעות במצבי רוח וחרדה
- יסודות עיצוב התנהגות לפתרון בעיות משמעת
- שיטות לעידוד עצמאיות בניהול רוטינות
- יישומים של מודל תפקודים ניהוליים בעבודה החינוכית
דרכי ההוראה
שילוב תיאוריה ופרקטיקה: הרצאות פרונטליות, סדנאות, אימון עמיתים.
חלק משעות הלמידה בקורס יועברו בלמידה מרחוק.
קהל יעד
תנאי קבלה לקורס
- מאמנים בעלי תעודת מאמן
- תואר אקדמי (למי שאינם בעלי תואר אקדמי תהיה אפשרות להגשת בקשה חריגה)
- ניסיון בהנחיה / יעוץ / טיפול / אימון / ניהול
- שליחת קורות חיים וראיון אישי בהתאם להחלטת ועדת הקבלה
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס תינתן תעודה מטעם היחידה לפיתוח מקצועי, בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר אילן.
קבלת תעודת התמחות למאמנים תינתן למאמנים בלבד.
לשאינם מאמנים שיעמדו בדרישות הקבלה תינתן תעודה על סיום תוכנית כלים באימון ADHD אישיים ומשפחתיים.
המרצה
ליסה גרוסמן, .CPCC ,M.A., M.Ed
פסיכולוגית חינוכית מומחית, חלוצת שיטת האימון האישי ההתנהגותי לבעלי הפרעת קשב בארץ. ותיקה בתחום אימון, עובדת
30 שנה בתחום ליקויי למידה, מאבחנת ומאמנת ב"מרכז לאימון התנהגותי" ברעננה, מדריכה מוסמכת ע"י לשכת המאמנים. פיתחה
מודלים לאימון מבוגרים, הורים וילדים לשיפור איכות חייהם של בעלי קשיי קשב למידה.
טלפון: 050-2248220