תמורות – פסיכותרפיה דינמית

תכנית ההכשרה בפסיכותרפיה דינמית באוריינטציה דינמית אינטגרטיבית

תמורות – בית הספר לפסיכותרפיה בשיתוף עם היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך אוניברסיטת בר אילן

על התכנית

תְּמוּרוֹת בית הספר לפסיכותרפיה מקיים מסלול הכשרה ייחודי אשר בבסיסו תפיסת הנפש האנליטית דינמית בשילוב עם זרמי הגל החדש בפסיכותרפיה.

תוכנית ההכשרה בתמורות הנה ייחודית באינטגרציה רב-ממדית שהיא מציעה:

הן פנימה – בתוך האסכולות הדינמיות עצמן, אשר חלקן מתמקדות ביצירת תובנה לעומת אחרות המדגישות קשר –  והן בינן לבין גישות הגל החדש בפסיכותרפיה המתמקדות בחוויה טרנספורמטיבית ובאפקטיביות השינוי המתחולל.

נזמין את הלומדים להתמסר למשוקעות בתהליך של התפתחות אישית, קלינית ועיונית, על פני רצף מעגלי מרובד. תוכנית הלימודים תנוע מהתמקדות ברמה התוך-אישית אל הבין-אישית. מתוך היכרות עם שתי רמות אלו נבקש לנסות ולהעפיל אל זו העל-אישית.

 

בית הספר שם לעצמו מטרה לגבש בקרב משתתפי התוכנית את עמדתם הטיפולית, וזאת באמצעות הענקת גוף ידע רחב, מגוון ומעמיק אשר יאפשר למטפל יכולת לעבור תהליך התפתחותי מיטיב ואמיתי הן מול עצמו והן עם המטופל. דגש נוסף יינתן על הפנמתה של טכניקת העבודה הקלינית-מעשית, בהתאם למגוון הגישות.

למי מיועדת התכנית

התוכנית נפתחה עבור מטפלים מכל קשתות ההכשרה והגישות, בעלי תואר שני וניסיון מקצועי מבוסס. ביניהם: מטפלים זוגיים ומשפחתיים, מטפלים בהבעה, יצירה ואומנויות ויועצים חינוכיים מנוסים.

על הגישה

מאז החלה הפסיכולוגיה להציע טיפול נפשי מבוסס דיבור, הגישה המרכזית שהשתרשה ושלחה ענפים שאפשרו להחזיק את מורכבות נפש האדם הינה הגישה הדינמית המכוונת תובנה, קשר וחוויה. גם כיום, גישה זו מספקת את בסיס הידע הנרחב והמעמיק ביותר אודות המבנה והדינאמיקה של נפש הפרט ושל הסיטואציה האנליטית. כמוזכר לעיל, לצד מגמה מרכזית זו עם השנים עלה צורך בפונקציונאליות ושינוי בפועל. דחיפות זו הביאה לניסוחן של גישות טיפוליות בעלות אוריינטציה פרקטית, אשר מדגישות טרנספורמציה ושינוי במרחב הקונקרטי.

נקודת המוצא של תוכנית ההכשרה הינה, שעל המטפל לחתור לשכלול תדיר ומתמיד של יכולתו לנוע בגמישות בין הגישה הדינמית מכוונת לתובנה, קשר וחוויה לבין הגישות המעשיות המכוונות לשינוי קונקרטי בהתנהגות ופעולה.

השאיפה שלנו הנה לסייע למטפל לראות ולשאת את מורכבותה של הנפש במרחב הפנימי התוך-אישי של המטופל. ראיה זו תאפשר ראיה מחודשת של המתחולל במרחב הקשר הבין-אישי החד-פעמי שנרקם בכל מפגש מחדש בחדר. במסגרת התוכנית ננסה להעז ולהעפיל אל עבר ממד הרוח, הלא הוא הממד העל-אישי הנוכח-נסתר במפגש. תוכנית ההכשרה מדגישה את יכולתו של המטפל לתרגם את מרחב ההבנה וההעמקה לכדי יצירה משותפת המחוללת שינוי אפקטיבי בחיי היום-יום של המטופל.

יתרונות התכנית

  • יתרונות ייחודיים של התכנית הם לימודים בקבוצה קטנה ואינטימית, המאפשרת ליווי אישי של כל אחד מהתלמידים בתקופת ההכשרה ובסיומה. לאורך התכנית פרוסים ימי עיון אינטנסיביים המתמקדים בחיבור לפרקטיקה הקלינית.
  • סיוע ללומדים בתכנית בקבלה להתמחות מוכרת בבריאות הנפש.
  • תמורות, בית הספר לפסיכותרפיה הינו בית עבור הלומדים בתכנית ועבור המסיימים אותה. התכנית מאפשרת לסטודנטים ליווי בהמשך ההתפתחות המקצועית. למתאימים קיימת אפשרות השתלבות במרכז הטיפולי בפריסה ארצית, הפניית מטופלים והדרכה מקצועית.

היקף ההכשרה ועלותה

התכנית הינה תלת שנתית וכוללת שני סמסטרים בכל שנה. סך שעות הלימוד מגיע ל- 600 שעות אקדמיות של למידה תאורטית וסמינרים קליניים. במסגרת הלימודים ירכשו הלומדים ידע נרחב ומעמיק בגישות הפסיכו-דינמיות והפסיכו-פתולוגיות המרכזיות, תוך מתן דגש על הטמעת הטכניקה הקלינית בתוך המפגש הטיפולי.

דרכי הוראה

חלק משעות הלמידה בקורס יועברו בלמידה מרחוק.


מרצים ומדריכים בתכנית

ד"ר צמח אסיף, ד"ר אברהם ריבניצקי, מר רועי סמנה, פרופ' גבי שפלר, הגב' נעמי קלנר, ד"ר רוני סולן, הגב' אפרת ברויאר, הגב' מילי רביד, ד"ר עמית פכלר, הגב' הדס שרהבני סיידון, הגב' דורית ברנע, ד"ר יהודה ישראל, הגב' מיטל קורן מאיר, ד"ר גדעון לב, שלומית בן לביא (רשימה חלקית).

מידע לתלמיד

  1. תחילת שנת הלימודים: אוקטובר 2024 באוניברסיטת בר אילן.
  2. לאורך התכנית הסטודנט מחויב לקיים שלושה טיפולים פרטניים תחת הדרכה מאושרת. האחריות על מציאת מטופלים הינה בידי הסטודנט. תמורות – בית הספר לפסיכותרפיה ינסה לסייע במציאת מטופלים (ללא התחייבות מצד התכנית). על מנת לסיים את דרישות התכנית, על הסטודנט להשלים סך של 300 שעות הענקה של טיפול פרטני.
  3. התלמידים בהכשרה מחויבים ב- 150 שעות של הדרכה אישית ע"י מדריכים בפסיכותרפיה המאושרים ע"י התכנית. לנוחות התלמידים, חלק ממרצי המדריכי התכנית מציעים הדרכה בעלות מסובסדת.
  4. הסטודנט מתחייב להיות בטיפול פרטני (אישי, עבורו) בגישה פסיכודינמית בהיקף של לפחות 100 שעות טיפול במהלך שנות הלימוד בתכנית.
  5. בסיום הלימודים על התלמיד/ה להגיש עבודה שתכלול סיכום טיפול ודיון תיאורטי פסיכודיאגנוסטי ופסיכותרפויטי, המבוסס על הגישות הפסיכו-דינמיות (חובה).
  6. כחלק מאישור סופי של העבודה המסכמת, היא תוגש לאחד ממרצי התכנית לטובת קריאה ובדיקה. יתקיים מפגש בין מגיש העבודה לבין המרצה הבודק לשיחת משוב וחשיבה משותפת על התכנים המובאים.
  7. חובת נוכחות של 80% מהתכנית.
  8. תכנית הלימודים מוכרת ע"י האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה רב-תחומית.
  9.  לעובדים במערכת החינוך קיימת אפשרות להגשת גמול על בסיס אישי.
  10. לעומדים בהצלחה בדרישות התכנית תוענק תעודה המאשרת סיום לימודי פסיכותרפיה דינמית מטעת תמורות – בית הספר לפסיכותרפיה דינמית בשיתוף עם היחידה לפיתוח מקצועי, אוניברסיטת בר אילן.
  11. המתקבלים לתכנית ומאשרים את לימודיהם מחויבים לתכנית המלאה.
  12. שכר לימוד שנתי הינו 13,500 ש"ח (כולל מע"מ).
 
בהצלחה!

להרשמה ולפרטים נוספים יש להכניס שם, טלפון ומייל באתר תמורותtemurot.com

דוא"ל: [email protected]

טלפון: 053-3208668 | 053-3208661

שם הקורס תאריך פתיחה תאריך סיום מועד הקורס היקף הקורס עלות הקורס הערות
תמורות – פסיכותרפיה דינמית 19/10/2023

ימי ראשון
20:00 - 15:00

620 שעות

13,500 ש"ח

רישום ישירות מול גוף מארגן התוכנית.

יצירת קשר

היחידה לפיתוח מקצועי
הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
רמת גן, מיקוד: 5290002

טלפון: 03-5318445

דוא"ל: [email protected]