הכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים – התכנית המקיפה
אימון CBC להורים, מתבגרים וילדים בעלי ADHD - מסלול שנה אחת!
אימון Coaching הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר לקידום איכות החיים והמימוש העצמי.
תהליך האימון רלוונטי לתחומים רבים ובינהם גם לאימון ילדים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב המבקשים לשפר את הכישורים הניהוליים, התעסוקתיים והלימודיים שלהם.
אימון אישי להפרעת קשב (ADHD Coaching) הוא אימון בטכניקות מתקדמות המשלבות אימון התנהגותי קוגניטיבי עם אסטרטגיות אימוניות להעצמת מבוגרים, מתבגרים וילדים בעלי הפרעת קשב. בעזרת תהליך אימון זה ניתן לסייע לאנשים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב להתמודד עם קשיים ב ”תפקודים ניהוליים” – תכנון, ניהול זמן, הפעלת יוזמה ומיקוד במטרות וכן בוויסות רגשי והתנהגותי.
הקורס מחולק לשלושה חלקים:
החלק הראשון מתמקד בהכשרת מאמנים הכולל התנסות בכלי האימון באופן אישי וקבוצתי והכרות עם מודל האימון.
החלק השני מתמקד בכלים לאימון להתמודדות עם הפרעות קשב בקרב מבוגרים וילדים, הן בחיים האישיים בלימודים ובעבודה.
החלק השלישי מתמקד באימון הורים בכלל והורים לילדים עם ADHD בפרט, מתוך הנחת העבודה שאימון הורים הוא חלק בלתי נפרד מאימון ילדים.
באימון הורים נעסוק בהקניית אסטרטגיות להעצמת המנהיגות והסמכות ההורית כמעצבי התנהגות וכמאמני הילדים שלהם. מטרת הטכניקות הינה בניית הורות פרו-אקטיבית, שמשמעותה הורות שנבנית על ערכים והסכמה בין ההורים לגבי יעדיהם כצוות בתא המשפחתי.
למה ללמוד אימון באוניברסיטת בר אילן ?
- הכשרה באימון ואימון ADHD בשנת לימודים אחת עם אפשרות להמשך פרקטיקום בשנה שניה לתעודת הסמכה מטעם לשכת המאמנים.
- אפשרות להשתלב כחלק ממאמני היחידה לאחר עמידה בדרישות לשכת המאמנים.
- מקבלים תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן, היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך.
- תכנית חוויתית ומקצועית כאחד המשלבת כלים ממגוון תחומים משדה חקר המוח ועוד.
- מגוון מרצים אורחים והשתתפות בימי עיון של היחידה ובכנס מאמנים שנתי המתקיים באוניברסיטה.
- אימון לפיתוח קריירה כמאמן המובנה בתוך שנת ההכשרה.
- תכנית הכשרה מבוססת מחקר על פי מתודות האימון הקוגניטיבי התנהגותי (CBC) עם אפשרות להרחבה במיינדפולנס למאמנים.
מטרות
- הקניית מסגרת מושגית, כלים ומיומנויות בגישת האימון האישי לבעלי הפרעת קשב ולקויי למידה
- הכרת מודלים נוירו-פסיכולוגיים של הפרעת קשב.
- הכרת כלים מתחום הפסיכולוגיה קוגניטיבית – התנהגותית המותאמת לאימון ADHD
- הכרות עם תחום האימון למשפחות עם ילדים בעלי לקויות למידה וקשב.
- הקניית כלים לחיזוק דפוסי התנהגות חיוביים בתקשורת המשפחתית ובהתמודדות עם אתגריים עכשוויים.
סמסטר | מועד הקורס | היקף הקורס | עלות הקורס |
---|---|---|---|
קורס שנתי | מפורסם בטבלה מטה. | 176 שעות | מפורסם בטבלה מטה. |
אימון אישי | אימון אישי הינו חלק מדרישות הקורס. נעשה. כל משתלם יבחר מאמן מתוך רשימה של היחידה | 10 שעות | 1800ש"ח |
הדרכה(סופרויז'ן) על התמאמן הראשון * רשות למעוניינים להירשם כעמית בלשכת המאמנים | הדרכה אישית בשנה א' | 8 שעות | 1000 ש"ח |
פרקטיקום שנה ב * רשות למעוניינים להירשם כעמית בלשכת המאמנים | לבוחרים בפרקטיקום קיימת אפשרות להירשם למסלול המלא כולל הדרכה אישית וקבוצתית לליווי "צעדים ראשונים" כמאמנים, בהתאם לדרישות לשכת המאמנים. | 16 מפגשי הדרכה על לפחות 6 תהליכי אימון. | בוגרי הפרקטיקום העומדים בדרישות יקבלו תעודת מאמן מוסמך ואינו תנאי לקבלת תעודה בשנה א'. המשתתפים בפרקטיקום מאמנים במקביל מתאמנים בשכר. פרטים על אפשרות זו ניתן לקבל בראיון האישי. |
* לצורך קבלת דרגה בלשכת המאמנים יש להשלים ל-100 שעות אימון פרטיקום.
חלק א' -
- פיתוח המודעות לכישורים והמשאבים האישיים.
- הגשמה עצמית ומוקדי השינוי
- משאיפה למטרה
- פסיכולוגיה חיובית והתמודדות עם חסמי הצלחה
- ערכים אישיים כבסיס לצמיחה אישית ומקצועית
- התמודדות עם מצבי לחץ ודאגה
- הגדרת האני עתידי וחזון
- כתיבת יומן מסע על התהליך האישי
חלק ב' -
- הבסיס הנוירולוגי של ADHD
- אבחון הפרעות קשב
- אינטייק המותאם לאימון הפרעת קשב לכל הגילאים
- אימון קוגניטיבי התנהגותי לוויסות רגשי
- אימון תפקודים ניהוליים ליצירת שליטה בהתנהלות בחיים האישיים ובעבודה
- הקשר בין Flow לבין הפרעת קשב
- אימון סטודנטים
- העצמת הסמכות ההורית
- הקניית שפת האימון להורה ולמורה לשיפור התקשורת הבינאישית
- אסרטיביות ופרו-אקטיביות כבסיס להתנהלות יעילה
חלק ג' -
- מגוון כלים באימון ופיתוח כישורים
- כלים אינטגרטיביים – NLP, ACT,CBT, EFT
- אסטרטגיות אימוניות לניהול זמן ודחיינות
- פיתוח כישורים חברתיים בעידן הטכנולוגי
- זיהוי הפרעות נלוות: הפרעות התנהגות, הפרעות במצבי רוח וחרדה
- יסודות עיצוב התנהגות לפתרון בעיות משמעת
- שיטות לעידוד עצמאיות בניהול רוטינות
- יישומים של מודל תפקודים ניהוליים בעבודה החינוכית.
דרכי הוראה וייחודיות הקורס
שילוב תיאוריה ופרקטיקה. הרצאות, פעילויות, אימון עמיתים וצפייה מונחית בסרטים מקצועיים. אפשרות ללימודי המשך
והתמחות באימון. חלק משעות הלמידה בקורס יועברו בלמידה מרחוק.
תנאי קבלה לקורס
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס (שהוא חלק א' בהסמכה) תוענק תעודה עפ"י הנוסח הבא: "סיים/ה קורס הכשרת מאמנים אישיים חלק א' ורשאי להתחיל פרקטיקום באימון".
קבלת תעודה מותנית בעמידה בכל דרישות הקורס כדלקמן:
הגעה ויציאה מהשיעורים בזמן, נוכחות פעילה ב- 100% מהשיעורים והמפגשים המרוכזים, ביצוע כל מטלות הקורס לרבות הגשת דוחות אימון עמיתים, מבחן בכתב, מבחן מעשי ואימון אישי בן עשרה מפגשים ע"י מאמן מתוך רשימת מאמני היחידה לשנת הלימודים הנוכחית.
כיצד נרשמים ?
1. יש לשלוח את קורות החיים ולצרף מכתב המפרט את סיבת לבקשתכם להצטרף לתוכנית (מכתב מוטיבציה). ניתן לשלוח לדוא"ל [email protected]
2. רישום לתוכנית באמצעות תשלום 180 ש"ח דמי הרשמה (לטופס הרישום לחץ כאן)
3.לקרוא בעיון את האיגרת לנרשם ולמלא את הטופס (למעבר לטופס לחץ כאן)
בסמוך לפתיחת הקורס יתקיים ראיון הכרות.
המרצים
אדוה שפיר .M.A
מרצה בארגונים ובמכללות בתחום האימון.
מאמנת בכירה ומדריכה, יו"ר הוועדה המקצועית בלשכת המאמנים 2016-2017 , MCC בארגון המאמנים הבינלאומי ICF
מטפלת בתנועה יועצת זוגית ומגשרת מתמחה באימונים אישיים, זוגיים וקבוצתיים.
לפניות בנושא תוכן ניתן לפנות ישירות למרצה: [email protected]
ליסה גרוסמן, .CPCC ,M.A., M.Ed
פסיכולוגית חינוכית מומחית, חלוצת שיטת האימון האישי ההתנהגותי לבעלי הפרעת קשב בארץ. ותיקה בתחום אימון, עובדת
30 שנה בתחום ליקויי למידה, מאבחנת ומאמנת ב"מרכז לאימון התנהגותי" ברעננה, מדריכה מוסמכת ע"י לשכת המאמנים. פיתחה
מודלים לאימון מבוגרים, הורים וילדים לשיפור איכות חייהם של בעלי קשיי קשב למידה.